torsdag 24 november 2016

Igloo mönster

Till Garnadisets ettårskalas har jag gjort beskrivning på mössor och pulsvärmare i ett mönster som jag kallar Igloo. I butiken finns hela processen hur jag kom fram till Igloomönstret. Det uppskattades utav kunderna så jag tänkte att jag visar det här på bloggen också, så ni som har svårt att komma förbi har en chans att ta del av det också!

Mössorna är stickade i Drops Big Merino på stickor 4 och 4½mm. Garnåtgången är 2 nystan, 37kr/nystan. I beskrivningen finns det 2 olika längder på mössorna. Den lilla är tänkt att passa korthårig och den längre varianten är tänkt till de med längre hår. Men självklart gör man det som passar en bäst själv. 



Handledsvärmarna finns i 3 olika längder, korta, långa och en med tumkil. Dessa är stickade i Onion no.4 Organic Wool+Nettles. 1 nystan räcker till 1 par och gör du de korta får du ut 2 par! 

Som vanligt skickar jag era beställningar så fort som möjligt, oftast samma dag som ni överfört pengarna. 
Vill ni beställa mössan Igloo blir det en totalkostnad på 138 kr. (frakt inräknad)

Handledsvärmarna har en totalkostnad på 97 kr (frakt inräknad)

Vill ni beställa, gör ni det här>>

Nu kommer lite bilder som visar vägen fram till Igloo-maskor.

1. pappersskiss

2.stickskiss för att få fram kokonger

3.kokonger i ull

4. kokonger i lingarn

5. kokonger med färre varv

6. stickprov-slutna kokonger

7. slutna kokonger-stjärna- slätstickad botten-

8. slutna kokonger- igloo- avigstickad botten

Många stickprover blev det. =) 

/Sofia

2 kommentarer:

  1. Jag försöker med handledsvärmarna.

    SvaraRadera
  2. Fin post, intressant att se alla steg fram till det färdiga mönstret!

    SvaraRadera