torsdag 13 oktober 2016

Fler garnnyheter!

Nu har Sandnes Alpakka Ull fått en plats i hyllorna här på Garnadiset!
Detta garn är mjukt och ljuvligt att sticka i. Det innehåller 65% alpacka och 35% ull och har en rekommenderad stickgrovlek på nr 5 mm.

Personligen kan jag tycka att rena alpackagarner är ganska stumma att sticka i och är lite för glatta på stickan. Men det färdiga resultet i rena alpackagarner är ofta ljuvliga. I detta garn, AlpackaUll så blir det färdiga resultatet precis sådär härligt mjukt som alpacka blir. Ull/alpackablandningen gör också att garnet är så skönt och får lite stuns i det när man stickar med det.

När jag var på minimässan för Sandnes och dessutom såg koftan som var uppstickad i Alpakka Ullen så beslutade jag mig för att ta in denna kvalité. Det finns så många fina modeller i detta garn..
Här kommer en del av mina favoriter just nu..
MIN FAVORIT =) Denna kofta liknar Skappelkoftorna en del. Denna sitter så fint på. Just blandningen med alpcka gör att denna kofta blir lite slinkigare och får en viss tyngd i sig. Plagget uppfattas inte alls så bylsigt och stort som det lätt görs när det stickas i dubbelt garn på stickor 7mm. 


Patent blir mer och mer populärt. Denna myströja Agnes är stickad i halvpatent och är en riktigt myströja nu till hösten..  

Denna kofta Caroline är virkad. Så snygg i sin enkelhet och virknål 6 mm. 

Det finns även en del beskrivningar på barnplagg.


Är ni också sugna på att göra något projekt i detta garn så kan jag rekommendera er att passa på denna vecka! Jag har kampanj på Sandenes AlpakkaUll denna vecka, 46 kr istället för 52 kr och det gäller t.o.m. 16/10-16


 Denna kofta är den som jag lägger upp till först.Jag fastnade för den som är på bilden men om man inte gillar gult och grönt kan man självklart göra i någon annan färgkombination. 

Är man mer åt gråskalan, kan man välja att göra basen i grågrön och ränderna i grått.

Vill man hellre ha en vit med blå ränder så finns det så det passar också.


 Dessa rosa toner är nya för hösten och de tror jag också blir superfint.

Nu ska jag sticka en liten provlapp till koftan! 
Ha det gott! 

/Sofia






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar