lördag 23 april 2016

Lättstickad tröja för nybörjare!

Just nu har jag fokuserat på lättstickade modeller. Många är rädda för att sticka en vuxentröja till sig själv just för att man tror att  det är för svårt och tar för lång tid.

Men det behöver inte vara svårt eller ta vidare lång tid! 

Dessa två modeller som jag stickat upp är perfekt nybörjar stickning!

Denna tröja är stickad på rundsticka från hals och ned. Tröjan stickas runt med räta maskor i garnet Line från Sandnes. Line har en viss struktur i  sig och passar bra nu till sommaren med en blandning av 53% bomull, 33% viskos, 14% lin.
Garnkostnad från 235-423 kr beroende på storlek.




 Denna tröja är en Skappelgenser som stickas i rätstickning förutom resåren längst ned. Modellen är rak och lite oversize. Måtten bör kollas innan uppstickning för att se hur mycket oversize man vill ha. På modellbilderna bär modellerna stora storlekar! Jag stickade min i S och gjorde min lite längre än beskrivningens mått.
Tröjan stickas i dubbelt garn,  1tråd minialpakka och 1 tråd Suri. Mini alpakkan finns o två olka print färger och de färgerna passar så fantastiskt bra till Suri färgerna!
Mmm, jag har börjat på en kortare variant också som pasar mer till byxor. Perfekt tröja att dra på sig på de svala sommarkvällarna här i Sverige. =)
Garnkostanad från 972-1041 kr beroende på storlek.





















/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar