söndag 27 december 2015

Virkad sjal


Denna sjal är virkad i Drops Delight. Jag tycker så mycket om den här färgen och tillslut blev det denna sjal. Beskrivningen kommer från Garnstudio och heter 162-12.


Den virkas på virknål 4 mm och 4 nystan av färg 13 går det åt. Sjalen börjar i MB i nacken och virkas med ökningar i sidan och mitt bak. Att göra sjalar från mitt bak och ner gillar jag skarpt då man lätt kan välja själv hur stor sjal man vill ha och vilket garn man vill ha. Om man byter grovlek på garn så anpassar man bara virknålens storlek därefter. Till virkade sjalar av den här typen brukar jag oftast byta till virknålsnummer som står anpassat för stickor på banderollen eller alternativt gå upp ½-1 mm beroende på hur luftig sjal jag vill ha.  


Andra tips på sjalar som är gjorda på samma sätt är de här:
Drops 139-22

Drops 137-29

Virus shawl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar