fredag 28 augusti 2020

Virka scrunchies


Virka Scrunchie i de söta nystanen Happy Chenille! Det är hur kul som helst och när man väl börjat är det svårt att sluta!  😆 

Ett nystan Happy Chenille från DMC räcker till en stor scrunchie eller två mindre. 💃💃
------------------------------
Detta behöver du:
  • 1 nystan Dmc Happy Chenille
  • virknål 5 mm
  • hårsnodd
------------------------------
Gör så här:
Varv1: virka fasta maskor så snodden blir täckt. Jag gjorde 40 fasta maskor.
Varv2: 
Liten: 3 luftmaskor, *virka 3 stolpar i varje fast maska*
Mellan: 3 lm, *virka 4 stolpar i varje fast maska*
Stor: 4 lm, *virka 3 trippelstolpar i varje fast maska*

*-* upprepa varvet ut

LYCKA TILL!

Tack för att du gillar min sida och uppskattar mina gratismönster. Som tack för att jag bjuder på detta får du gärna handla garn i min butik och uppskattar om du hänvisar till Garnadiset! Använder du detta mönster i sociala medier får du gärna #garnadiset . TACK! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar