torsdag 16 februari 2017

Nytt garn i återvunnen bomull!

Jag har fått in ett nytt garn från Järbo Garn. Det heter Reko och är ett ganska grovt bomullsgarn i riktigt fina färger. Jag har sedan tidigare Drops Paris som är likvärdigt. Varför jag tar in detta garn när jag redan har ett likvärdigt beror på hur detta garn är tillverkat. Detta garn är nämligen 100% återvunnet och tillverkas av spill från t-shirt produktion. Så BRA!! =)

Jag tycker det är viktigt att vi tänker på vår natur och detta är ett hållbart alternativ då restmaterial från modeindustrin tas tillvara och jag gillar det tänket!

Rekogarnet har också en riktigt fin färgskala och färgerna är lite svagt melerade då fibern redan är färgad och matchad innan den spinns.


Det finns bra basbeskrivningar till hela familjen och även en och annan snygg tröja. För fler beskrivningar, kolla här>>



'

Då garnet har samma grovlek som Drops Paris så fungerar alla Garnstudios beskrivningar i grovlek C. Eller om man hellre vill kika på Ravelry så söker man på Aran grovlek.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar