fredag 22 juli 2016

Tvättlapp i Hampa



Av Nystas Number one Hemp har jag stickat denna tvättlapp. Härligt rivig så man kan skrubba bort de döda hudcellerna på kroppen. =) Till denna gick det åt dryga 25 gram. Den är väldigt enkel att sticka. Modellen är från Drops 128-29 och jag använde stickor 4½mm. Detta är mycket trevligare att skrubba kroppen med än tvätlappar och duschbollar i syntet. När de börjar bli lite sunkiga är det bara koka dom i en kastrull på spisen.

En annan modell som jag kan tänka mig vara passande är denna skrubbhandske, Drops 130-37.

Jag prövade även att göra en virkad duschboll, men jag rekommenderar tvättlapp mer. Bollen innehåller mycket garn och jag tyckte den började lukta ganska snabbt.

Jag ska även pröva att göra en tawashi som jag tror kan vara riktigt bra till disken. På Ravelry finns massor av beskrivningar.>>
Du hittar mina favoriter på Garnadisets ravelry sida.

Hej för mig så länge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar