torsdag 1 september 2016

Långkofta på stora stickor

Jag har varit ute efter en svart långkofta ett tag. Jag har inte riktigt hittat någon modell som passat mig förrän nu!
Denna kofta är ett samarbete med Leila Hafzi och Sandnes Garn. Den är inte ny för hösten men jag tycker denna kofta är klassisk och kommer hålla länge. Den är lätt oversize och jag tänker mig att den kommer bli ett perfekt basplagg som jag kan slänga på mig när det blir kallt. Passar både till klänning och byxor.

Jag valde att 1 tråd svart Peer Gynt och 1 tråd koxgrå Alpakka Silke. Då får koftan perfekt liv i sig, tycker jag. Fler modeller som ingår i häftet ser du här>>

Koftan är enkel att sticka. Den stickas på rundsticka 5½mm och 6 mm, fram- och bakstycke stickas i ett stycke fram till ärmhålen. Sedan stickas det två ärmar fram till ärmhålen. När det är klart kopplar du ihop framstycke, ärm, bakstycke, ärm och framstycke och stickar fram- och tillbaka med raglanminskningar. Montering består av ärmsöm och en liten söm under ärmhålet.







Om du också är sugen på att sticka denna så har jag tagit ut lite färgkombos till denna kofta. Så vill du också sticka en likadan så finns det i butiken men det går även bra att beställa så skickar jag. Fram till 4 september har jag kampanj på AlpakkaSilken och frakten bjuder jag på! =)





Materialkostnad till koftan, då ingår garn och beskrivning( ej stickor)
XS-798 kr  NU: 748 kr
S- 831 kr    NU: 781 kr
M-940 kr    NU: 880 kr
L-1049 kr   NU: 979 kr
XL- 1115 kr   NU: 1045 kr
XXL-1224 kr   NU: 1144 kr

De röda priserna gäller t.o.m. 2016-09-04.

Beställning gör du här>>
Skriv ditt namn, vilken modell och färg och adress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar