fredag 26 augusti 2016

Höstnyheter för Garnadiset!

Nu får jag in ett garn som jag har varit sugen på länge.. Och när Sandnes kommer med ett nytt babyäfte i detta garn kunde jag bara inte motstå det!

AlapakkaSilke är en ljuvlig kvalité med en blandning av 70%babyalpacka och 30% mullberrysilke så  detta garn är verkligen att rekommendera  att ha på känslig hud. Garnet är mycket mjukt och får en otrolig lyster tack vare silken.

Jag har en del dålig erfarenhet av just ull och silke blandningar. Silken har en tendens att krypa ut och garnerna med denna blandning blir ofta tuffsiga och ganska fula fort.

Men Sandnes AlpakkaSilke upplever jag inte alls på samma sätt! Garnet är mycket drygt med 200 meter på 50 gram, passar till stickor 3mm och kostar 76 kr. Till en babykofta går det åt ca 2 nystan, 2 år ca 3 nystan och till en damkofta str M ca 6-8 nystan.

Nu kan du köpa Sandnes Alpakka Silk till rabatterat pris!
INTRODUKTIONSPRIS: 66:- /nystan fram t.o.m 10/9-16 (ord.pris 76kr)

Dessa 3 modeller är mina favoriter ur det nya babyhäftet 1611. Patentkoftan är så söt och babyfilten till blir riktigt mjuk och fluffig i patentstickningen.


De här tre är mina favoriter från det nya babyhäftet. För att se alla modeller, klicka här>>





 /Sofia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar