lördag 12 mars 2016

Stick-in med Nina från Nysta

I måndags kväll hade jag ett lite annorlunda stick-in. Nina Sagulin kom till Garnadiset och höll en inspirerande workshop om stickade hål och talföljder. Hon hade även med sig massor av fina garner som troligtvis kommer komma in i mitt sortiment.

Det var fullt i lokalen och så kul att det var så många som kommit för att sticka och lyssna till Nina. Jag glömde såklart bort att fota det hela evenemanget... Men Maria som var med under kvällen fotade en del. Tack, Maria! För att se bilder och läsa mer om kvällen kan ni kolla in Marias blogg>>

Hon pratade också en hel del om hennes egna garn Number One Hemp som är ett garn i hampafiber. Hampafibern är en helt fantstisk fiber och ett mycket bra alternativ till miljöboven bomull.
Hampan är ekovänlig växt som varken behöver bekämpningsmedel eller konstgödsel.

Foto: Nysta

Jag har funderat på vad jag vill göra i hampan och nu i helgen har jag som plan att börja på den här snygga kassen! 3 härvor, 60 kr styck, går det åt. 

Foto: Nysta

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar